آکادمی کارآفرینی

آیا از آمار و تاثیر آن در رشد کسب‌و‌کار اطلاع دارید؟

آمار چیست؟

آمار شاخه‌ای از علم ریاضیات است که به جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌‌پردازد.

آمار دو شاخه اصلی دارد؛ آمار توصیفی و استنباطی.

مهم‌ترین تفاوتی که این دو شاخه باهم دارند، جامعه آماری است؛ که در توصیفی جامعه آماری بزرگ‌تر و طیف افرادی که بررسی می‌کنه وسیع‌تر است.

 

آمار

اهمیت آن در کسب‌وکار

آمار دقیق می‌تواند به پیش‌بینی وضعیت آینده کمک کند.

با استفاده از آمار، مدیران می‌توانند شیوه‌های تجارت خودشون رو مشخص کرده و درحقیقت نیاز بازار رو توصیف کنند. تبلیغات هدفمند و تغییر اهداف مصرف‌کنندگان از کاربردهای آن هستند.

وقتی که مدیران آمار‌ها را بررسی می‌کنند، می‌توانند برای اتفاقات پیش آمده دلیل آورده و علت شکست و پیروزی خودشان را پیدا کرده و آن‌ها را بسنجند.

اهمیت در شروع به کار یک استارت‌آپ

مهم‌ترین کاربردهای آمار برای شروع یک کسب‌وکار؛ نحوه مدیریت، توسعه و همچنین سناریو جایگزین است.

وقتی که یه کسب‌وکار شروع به فعالیت می‌کند، مدیر آن مجموعه باید تمام جوانب آماری را سنجیده باشد و بتواند سناریو یا به زبان عام، استراتژی برای کسب‌وکار خود تعریف کند. اگه این سناریو با آمارها اختلاف داشته باشد باید با آماری جدید سناریوی دیگری جایگزین آن کنند. این نوع مقایسه باعث توسعه آن کسب‌وکار می‌شود.

 

آمار

نمونه‌هایی از آمار که در کسب‌وکار مورد نیاز هست

نحوه حساب کردن آمارها در کسب‌و‌کارها اهمیت دارد. محاسبه میانگین، میانه، مد و دامنه تغییرات از مهم‌ترین معیارها برای کسب‌وکار هستند.

مدیران موفق در کسب‌وکار خودشون با استفاده از همین آمارهای ساده، تصویری دقیق در ذهن خود ترسیم کرده و به سوی آینده‌ای روشن گام برمی‌دارند.

 

نویسنده: یاسمن زارعیان

منابع تصاویر: leverageedu /theconversation / en.mazums.ac

 

همچنین بخوانید: LinkedIn چیست و چگونه شبکه‌ای است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا