آکادمی کارآفرینی

۶ مورد از اساسی‌ترین مشکلات استارت‌آپ‌های ایرانی

۱-مشکلات حقوقی و قانونی :
بیش‌ترین چالش مربوط به استارت‌آپ‌هایی با عمر یک تا سه سال هست. استارت‌آپ‌ها درگیر پروسه‎های اداری طولانی مانند؛ بیمه، اخذ مجوز، مالیات و مالکیت فکری هستن.

۲-تامین مالی و سرمایه‌گذاری:
بزرگ‌ترین چالش استارت‌آپ‌های ایران، بحث تامین مالی و سرمایه گذاری است و عدم شناخت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نسبت به کسب‌و‌کارهای اینترنتی هست‌.

شرکت‌های نوپا برای رشد سریع خود نیاز به جذب سرمایه دارن.

کار

۳-وجود نداشتن نهاد‌های پشتیبان و همکاری بین سازمانی :
وجود نهادهای پشتیبان در فعالیت‌های استارت‌آپی، اغلب شرکت‌های بزرگ رو در برمی‌گیره و مشکلاتی رو به همراه داره. این مشکل به دلیل عدم وجود نهادهای پشتیبان و همکاری‌های بین سازمانی، مربوط به فروشندگان و توزیع‌کنندگان تجهیزات فنی هست.

-عدم دسترسی به زیرساخت فنی مناسب:
کیفیت نامناسب زیر ساخت‌های ارتباطی مانند پهنای باند و سرعت اینترنت هست. زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، هزینه‌های زیادی رو برای استارت‌آپ‌ها ایجاد می‌کنه.

۵-نیروی انسانی متخصص:
عدم دسترسی به برنامه‌نویسان حرفه‌ای برای استارت‌آپ‌های جدید، کمبود نیروهای متخصص بازار و کسب‌و‌کار، بی‌کیفیت‌بودن آموزش‌های آکادمیک؛ از جمله مشکلات موجود در زمینه نیروی انسانی هستن.

۶-دسترسی به بازار جهانی :
دسترسی به بازار، یکی از مشکلات اساسی اکوسیستم استارت‌آپی هست. این مشکل‌ها شامل؛ جامع و شفاف نبودن، عدم دسترسی به اطلاعات بازارِ عرضه و تقاضا هستن.

گردآورنده: سپیده‌ سطحی رودی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا