اخبارعلمی

تولید برق از خون

تولید برق از خون

بر اساس نتیجه پژوهش های منتشر شده توسط محققان دانشگاه “فودان Fudan University ” آن ها دریافتند که می توان با استفاده از گردش خون ، برق تولید کرد.

برق توسط آنچه گروه محققان آن را “نانو ژنراتور های سیال فیبر شکل” (FFNG) می خوانند تولید می شود .

ژنراتور :ژنراتورها وسیله ای مفید هستند که نیروی الکتریسیته و برق تولید می کنند و از قطع فعالیت های روزانه یا اختلال در عملیات کاری پیشگیری می کنند. ژنراتورها در شکل های فیزیکی و الکتریکی برای کاربردهای مختلف در دسترس هستند.

بر اساس مجموعه ای از نانو لوله های کربنی پیچیده شده در اطراف هسته پلیمری کار می کند که در حال حاضر یک نوع جدید از دستگاه تولید برق به شمار می رود.

تولید برق

در سال ۲۰۱۱ دانشمندان سوئیسی ریز توربین هایی را توسعه دادند که به لحاظ تئوری می توانستند در داخل یک شریان انسانی قرار بگیرند و از راه جریان خون مقدار اندکی برق را تولید کنند.
اما این توربین ها باعث ایجاد لخته های خونی میشد که کشنده بودند.

که همین موضوع موجب کاهش مصرف آن ها شد.

بر اساس گفته محققان : “در این روش جدید ، برق از حرکت نسبی بین FFNG و محلول حاصل می شود.
دو لایه الکتریکی در اطراف فیبر ایجاد شده و سپس محلول جریان یافته ، توزیع بار الکتریکی متقارن را تحریف کرده و یک گرادیان الکتریکی در امتداد محور طولی تولید می کند. ”

میزان نیروی تولید شده

میزان نیروی تولید شده توسط این دستگاه دقیقا مشخص نیست ولی محققان آن را در مقایسه با سایر دستگاه های تولید برق ، بالا می دانند و معتقدند که تبدیل انرژی کارآمد آن بیش از ۲۰٪ است.

آینده ی این تکنولوژی

این تکنولوژی هنوز در مرحله های ابتدایی خود قرار دارد ولی محققان می گویند که کار گذاری این دستگاه در قورباغه ها موفقیت آمیز بوده است بنابراین می توان یک روز برای نیرو دهی به ایمپلنت های پزشکی ، در بدن انسان مورد استفاده قرار گیرد.

گردآوری: نازنین هزاوه ای

منبع :Angewandte_chemie

گلیکوپروتئین هماگلوتینین (HA) و عملکرد آن در ویروس آنفولانزا

سندروم مارفان (MSF) چیست ؟

برق

کشف دو پروتئین با خاصیت ضد پیری در خون جوانان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا