علمی

‌بومی سازی ستون های استخراج DNA

‌بومی سازی ستون های استخراج DNA

اسیدهای نوکلئیک فصل مشترک همه جانداران هستند و از زنجیره های طولانی مولکولی که مهم ترین اطلاعات ژنتیکی را داخل خود دارند تشکیل شده و جایگاه بسیار مهمی در شناختن ویژگی های وراثتی جانداران دارند.
برای استخراج این اسید نوکلئیک ها که حامل اطلاعات ژنتیکی می باشند، ازستون های مخصوصی استفاده میشود.

تولید این ستون ها که برای استخراج DNA بوده و در کیت های خالص سازی نیز از آن ها استفاده میشود، تا به امروز منحصرا در کشور های آمریکا و کشور های اروپایی و تنها برخی کشورهای پیشرفته آسیایی بوده است اما امروزه درکشور ما یکی از شرکت های دانش بنیان برای اولین موفق شده است تا این ستون های استخراج DNA را تولید کند.

این شرکت دانش بنیان به نام “شرکت زیست فناوری زند” میباشد.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان از قابلیت های کاربردی این ستون های استخراج برای استخراج اسید نوکلئیک از سلول ها و بافت های موجودات مختلف خبر میدهد.
همچنین اظهار می دارد: با این ستون ها، اسید نوکلئیک از بافت های مختلف بدن انسان مثل خون ، بافت ها و همچنین از باکتری ها ، قارچ ها و بافت های گیاهی و حیوانات قابل استخراج می باشد.
طبق گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ، کاربرد ستون های استخراج به این صورت میباشد که: نوکلئیک اسید ها را از پروتئین ها، چربی ها، قندها و نمک های محلول اطرافش جدا کرده و به راحتی در اختیار پژوهشگران ژنتیک قرار می دهد.
شرکت های تولید کننده این محصول در خارج دانش فنی این محصول را به انحصار خود درآورده اند و در اختیار شرکت های سایر کشور ها قرار نمیدهند ، شرکت زیست فناوری زند نیز با دست یافتن به این دانش به صورت بومی آن را به انحصار خود درآورده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان آقای کمال الدینی از رضایت بخش بودن این محصول تا به حال سخن گفت. وی همچنین در ادامه افزود: تولید کنندگان کیت های استخراج DNA و RNA عمده ترین و بیشترین مشتری این محصول دانش بنیان هستند ،فعالان آزمایشگاهی پزشکی، گیاه پزشکی، دامپزشکی ،میکروبیولوژی، خون و سلول های بنیادی ازاین کیت ها استفاده می کنند.

این شرکت دانش بنیان علاوه بر ساخت ستون های استخراج که جزء اصلی از مجموعه کیت استخراج DNA و RNA به شمار می رود، تمامی اجزای کیت را نیز مهیا کرده است تا عملکرد بهتری از ستون های استخراج دریافت کنند.

????از مزیت های این محصول ایرانی قیمت پایین تر آن نسبت به نمونه مشابه خارجی آن می باشد. درصورتی که به لحاظ کیفیت کاملا هم پای نمونه خارجی می باشد.
قیمت پایین و کیفیت بالای این محصول و تقاضای زیاد داخلی موجب شده است که تولید این محصول به طور چشم گیری افزایش یافته و به 25 هزار ستون در ماه برسد.

 

گردآورنده :مهدیه بازدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا