علمی

چگونه یک آدرس ایمیل حرفه‌ای بسازیم؟

آدرس ایمیل حرفه‌ای ، اساسی‌ترین شکل هویت آنلاین شما است و به شما امکان می‌دهد به هر کسی ایمیل ارسال کنید یا از هر کسی ایمیل دریافت کنید، یک حساب کاربری در وب‌سایت‌ها یا برنامه‌های مختلف ایجاد کنید، خبرنامه‌ها را از منابع جالب دریافت کنید، اعلان‌های مهم را بپذیرید و همچنین برای مشاغل درخواست دهید.

یک حساب ایمیل حرفه‌ای و خوب که در رزومه یا کارت ویزیت استفاده می‌شود، تأثیر خوبی می‌گذارد.

چگونه یک آدرس ایمیل حرفه‌ای بسازیم؟

چرا به ایمیل حرفه‌ای نیاز داریم؟

از آنجا که همه‌چیز به‌صورت آنلاین و در فضای ابری اتفاق می‌افتد، هر یک از ما اکانت خود را داریم و از آن برای همه‌ی ارتباطات خود استفاده می‌کنیم؛ علاوه بر این، آدرس به هویت آنلاین ما و پایگاهی برای کلیه‌ی خدمات شخصی و کاری که استفاده می‌کنیم تبدیل شده‌است؛ از این رو، ضروری است که برای مقاصد ارتباط شخصی و حرفه‌ای، اکانت‌های متفاوت یا حداقل آدرس‌های متفاوت داشته باشیم.
آدرس ایمیل شما باید بر اساس دامنه‌ی شما باشد و همچنین دارای یک تماس حرفه‌ای باشد. یک آدرس حرفه‌ای مزایایی همچون ایجاد اعتماد و اعتبار، سهولت در يادآوری، قابلیت تحویل و شهرت بهتری را در اختیار شما قرارمی‌‌دهد.
هنگام انتخاب آدرس ایمیل حرفه‌ای، گزینه‌های زیادی دارید. ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا مایلید کمی پول خرج کنید یا خیر.
اگر بودجه کمی دارید، می‌توانید یک آدرس حرفه‌ای را با یک پلتفرم رایگان مانند Gmail و Yahoo راه‌اندازی کنید. همچنین می‌توانید یک آدرس رایگان از طریق اکثر ارائه‌دهندگان اینترنت دریافت کنید.
انتخاب نام دامنه
رایج‌ترین نوع نام دامنه به‌‌صورت نام+نام‌ خانوادگی@…. است ولی ایده‌های زیر نیز نام‌های مناسب و حرفه‌ای برای انتخاب است:
۱. نام. نام‌ خانوادگی@…
۲. نام_نام‌ خانوادگی@…
۳. نام. نام‌ میانی. نام‌ خانوادگی@…
۴. حرف اول. نام‌ خانوادگی@…
۵. نام خود را کوتاه کنید.
۶. نام خود را با حرفه یا مدرک خود ترکیب کنید.
همچنین به نکات زیر در انتخاب نام توجه کنید؛
۱. آن را قابل تلفظ کنید.
۲. اغلب اوقات، ایمیل شما به‌صورت تلفنی یا حضوری برای کسی با صدای بلند خوانده می‌شود. اگر نام یا نام خانوادگی شما به‌سختی تلفظ می‌شود، آن را در حساب‌های خود کوتاه کنید.
ممکن است به برخی از این وابستگی‌ها افتخار کنید اما یک کارفرمای بالقوه نباید از آن‌ها برای ارزیابی کاندیدشدن شما استفاده کند. از هرگونه ارجاع به مواردی همچون نژاد، رنگ، دین، جنسیت یا گرایش جنسی، سن (کلمات مرتبط با سن مانند “پدربزرگ” یا “بچه‌ی دهه‌شصتی”)، ناتوانی و اطلاعات ژنتیکی خودداری کنید.
دور نگه‌داشتن این شرایط از آدرس تان، می‌تواند از شما در برابر تبعیض محافظت کند.
با کمال تعجب، انتخاب یک آدرس ایمیل حرفه‌ای می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. از آنجایی که نمی‌توانید آن را مانند آدرس ایمیل شخصی خود تزئین کنید با این حال، هنوز راه‌های زیادی برای انتخاب یک آدرس ایمیل حرفه‌ای و قوی وجود دارد و امیدواریم که به شما کمک کرده‌باشیم تا یکی از آن‌ها را پیدا کنید.
گردآورنده: اسما وفادار
ویراستار: فاطمه دهقان

 منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا