علمی

نرم افزار Grammarly چیست؟

صفرتا صد نرم‌افزار Grammarly

Grammarly ، یک دستیار نوشتن پیشرفته است که دستور زبان و سرقت ادبی را چک می‌کند. این برنامه، نویسندگان را قادر می‌سازد تا اشتباهات نوشتاری خود را سریع‌تر پیدا کرده و برطرف کنند.

Grammarly چه کارهایی انجام می‌دهد؟

Grammarly ، یک متن را اسکن کرده و با استفاده از هوش مصنوعی، اشتباهات نوشتاری و سایر مسائل را شناسایی می‌کند. این برنامه شامل این ابزارها است:

بررسی گرامر و نقطه‌گذاری
انواع خطاهای گرامری و نقطه‌گذاری را تشخیص داده، هم‌چنین پیشنهادات و دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه‌ی تصحیح این اشتباهات ارائه می‌کند.

بررسی املا
Grammarly شامل یک ابزار قوی برای بررسی املا است.

بررسی خوانایی
Grammarly، جملات، پاراگراف‌ها و عبارات را اسکن کرده و گروه سنی ایده‌آل را برای نمونه‌ی نوشتاری تعیین می‌کند. این نرم‌افزار مشکلات خوانایی را بر اساس تعداد کلمات، تعداد کاراکترها و زمان خواندن، علامت‌گذاری می‌کند؛ سپس با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، بازنویسی‌هایی را پیشنهاد می‌کند که برای خواننده مختصرتر و واضح‌تر باشند.

بررسی سرقت ادبی
این برنامه، سرقت ادبی را از طریق مقایسه‌ی یک نوشته با میلیاردها صفحه‌ی وب شناسایی می‌کند؛ سپس نمره‌ی سرقت ادبی و پیوندهایی را ارائه می‌دهد که یک ویرایشگر می‌تواند بررسی کند.

این نرم‌افزار برای چه کسانی مناسب است؟

Grammarly برای انگلیسی‌زبانان و کسانی که به‌ندرت به زبان انگلیسی می‌نویسند مفید است. مخاطبان آن عبارتند از وبلاگ‌نویسان، کپی‌رایترها، نویسندگان، روزنامه‌نگاران، مقاله‌نویسان و هر کسی که اغلب به انگلیسی می‌نویسد.
این برنامه فقط ابزارهای بررسی دستور زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد؛ با این حال، شامل تنظیمات مختص به انگلیسی کانادایی، انگلیسی آمریکایی، انگلیسی بریتانیایی، انگلیسی استرالیایی و غیره است.

نحوه‌ی استفاده از Grammarly

برنامه‌ی وب 
شما از طریق app.grammarly.com می‌توانید به برنامه‌ی وب Grammarly دسترسی پیدا کنید؛ سپس متن را به‌طور مستقیم در برنامه‌ی وب قرار دهید. نرم‌افزار، نوشته‌ی شما را اسکن و راه حل‌هایی را پیشنهاد می‌کند؛ سپس می‌توانید نتایج را دانلود یا آن را کپی کرده و در محل مورد نظر جای‌گذاری کنید.

برنامه Grammarly Desktop
می‌توانید آن را برای ویندوز یا مک دانلود کنید. این برنامه‌ها برای استفاده نیاز به دسترسی به اینترنت دارند.

افزونه 
این برنامه دارای مجموعه‌ای از افزونه‌ها برای کروم، فایرفاکس و مایکروسافت است.

صفحه کلید 
همچنین دارای یک برنامه‌ی رسمی صفحه کلید تلفن هوشمند برای دستگاه‌های iOS و Android است؛ پس از فعال‌شدن برنامه‌ی صفحه کلید، نوشتار شما هنگام نوشتن یک پیام متنی یا ایمیل، بررسی می‌شود.

آیا استفاده از Grammarly آسان است؟

به لطف گسترش برنامه‌ها و افزونه‌ها، استفاده ازاین برنامه در هر کجا که می‌نویسید آسان است. حداکثر 100000 کاراکتر را در آنِ واحد اسکن می‌کند و اصلاحات و پیشنهاداتی را ارائه می‌دهد. می‌توانید پیشنهادها را بر اساس اهمیت یا امتیاز آن‌ها فیلتر کنید؛ سپس می‌توانید پیشنهادات را با یک کلیک بپذیرید یا رد کنید.

گردآورنده: مهرناز آجوربندی
ویراستار: فاطمه دهقان

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا