علمی

ماهی ماکروپیتا

این ماهی عجیب و بسیار زیبا یکی از بی نظیرترین کشف های دانشمندان بوده است . این مخلوق شگفت انگیز پوششی همانند شیشه برروی سرش دارد، که اجازه میدهد ساختمان داخل سرش دیده شود .
این ماهی ۶ اینچ طول دارد ودر اعماق ۲۶۰۰ متری دریا و اقیانوس زندگی میکند .

ماهی ماکروپیتا هنگامی که طعمه برای خوردن پیدا می کند ، بدنش را در موقعیت عمودی شیفت کرده و چشمهایش را می چرخاند تا بتواند ان را ببیند درحالی که دانشمندان تا مدتها فکر می کردند که چشم های ماهی ثابت است .

در حالی که تمام بدن ماهی تاریک به نظر می رسد ، قسمت های بالای سران کاملا شفاف بوده و چشم های ان به خوبی قابل مشاهده است . که توانایی قدرت بینایی بالایی را متناسب با محیط سخت حیات برای این جاندار فراهم کرده است . تا بتواند امنیت خود را حفظ کند .

ماهی ماکروپینا

هنگامی که ماهی در سطوح کم عمق حرکت می کند به منظور جلوگیری از خیره شدن به خورشید چشم های خود را به سمت جلو حرکت داده و به مسیر روشنایی خود چشم می دوزد . دانشمندان معتقدند که چشمان درخشان و سبز رنگ این ماهی مجهز به فیلتری است که علاوه بر رد کردن تابش خورشید ، توانایی رد یابی ، انعکاس های فسفری ماهی های کوچک و ستاره های دریایی غذاهای مورد علاقه این جاندار را خواهند داشت .  از جمله خصوصیا ت منحصر به فرد ان کمین کردن در عمق ۸۰۰ متری است .

داشتن دوحفره مشابه با حفره های بینی انسان در مقابل سر و داشتن غشای کریستالی مایع در برابر چشم ها به منظور محافظت از چشم ها می باشد.

درصورتی که غشای کریستالی پاره شود ، فشار موجود در عمق زیاد جاندار را از پا درخواهد اورد .

گرداورنده : راضیه حجت

منبع: jamejamonline.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا