علمی

افزایش ریسک سکته در گیاهخواران

افزایش ریسک سکته در گیاهخواران

افرادی با رژیم غذایی گیاهی 22%،13% کمتر از گوشتخواران در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی قرار دارند. گیاهخواری، به میزان زیادی ریسک ابتلا به بیماری های قلبی راکاهش خواهد داد.
طبق نظر پژوهشگران،اگر خانواده ها مصرف سبزیجات را در برنامه غذایی خود لحاظ کنند، ازخطر ابتلا به بیماری قلبی پیشگیری می کنند.
معایب باور نکردنی گیاهخواری

شاید در باور نگنجد اما بر اساس مقاله تحقیقاتی که در مجله پزشکی بریتانیا چاپ گردید، افرادی که از مصرف گوشت در رژیم غذایی خود پرهیز می کنند، 20% بیشتر از افراد با رژیم غذایی گوشتی،دچار سکته و خونریزی مغزی می شوند.
نوع سکته مغزی در گیاه خواران

سکته هموراژیک (hemorrhagic storke)شایع ترین سکته مغزی، در بین افراد پیرو رژیم گیاهخواری است که زمانی اتفاق می افتد که عروق خونی در مغز پاره شده و خون فرد بیمار به سلول های اطراف بریزد.

طبق عقیده پزشکان این خون باعث مرگ سلول های مغزی می شود؛ زیرا مانند سمی برای سلول های مغزی به حساب می اید.
ایشوارا سانکارا، عصب شناس یک پژوهشکده در تگزاس امریکا میگوید:«سکته هموراژیک در مقایسه با سکته انسدادی(در اثر لخته شدن خون در مغز رخ میدهد)اسیب بیشتر و کشنده تری به مغز فرد میرساند.»
مدیر این تیم پژوهشی معتقد است علت ان کاهش خون یا کمبود برخی مواد ضروری در رژیم غذایی روزانه افرادی که گیاهخواری می‌کنند، است.

منبع خبر:http://www.bmj.com
گرداوری: سحر حاجیوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا