اخبارتازه ترین نوشته هاعلمیمطالب مفید

علت کشندگی کرونا ویروس کشف شد

کرونا

⬆️تصویر بالا عکس میکروسکوپی حقیقی از کرونا ویروس است

✔ سیستم ایمنی خفاش ها دارای پاسخ اینترفرونی بسیار بالایی نسبت به انسان ها است و با ایجاد سدی سریع مانع ورود کرونا ویروس به سایر نقاط می شود.

🔰درباره ی کرونا

🔶 کرونا ویروس جدید که در خانواده ی کرونا ویریده در راسته ی نیدویرالز طبقه بندی شده است ، ساختار ژنومی ssRNA را دارا می باشد.

🔷پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا پس از پژوهش های بسیار به این نکته پی بردند که دلیل مرگباری شدید این ویروس ممکن است با سیستم ایمنی بسیار قوی خفاش میزبان آن وابسته باشد.

ارتباط با خفاش ها

🔶در حقیقت خفاش ها دارای پاسخ سیستم ایمنی اینترفرونی بسیار بالایی هستند،این نوع سیستم ایمنی با ایجاد سدی سریع در برابر ویروس ها  همانند کرونا مانع ورود آن ها به سایر سلول ها می شوند و متاسفانه همین واکنش موجب شده تا ویروس برای تکثیر شدید در زمان کوتاه آمادگی لازم را داشته باشد.

فقدان سیستم ایمنی قوی در انسان

🔷در سایر پستانداران از جمله انسان به علت فقدان چنین سیستم ایمنی قدرتمندی،پس از ورود ویروس به بدن سریعا تکثیر شده و به راحتی سلول ها را درگیر خواهد کرد و منجر به وخامت وضعیت فرد مبتلا می گردد.

🔶از سوی دیگر پژوهشگران بر این باورند با تخریب زیستگاه ها توسط انسان،در آینده امکان انتقال بسیاری از ویروس ها از طریق تماس افراد با فضولات و یا قرار گیری آنها در سبد غذایی انسانی با مشکلات خطرناکتری مواجه خواهیم شد.

 

👩‍🎓گردآوری و بازنویسی:نیلوفر کیانفر
👩‍💻کارشناس ارشد میکروبیولوژی

 

📌درباره ی کرونا ویروس ها بیشتر بخوانید.

منبع:

🌐 http://bio-engineering.ir
University of California – Berkeley.

“Coronavirus outbreak raises question: Why are bat viruses so deadly? Bats’ fierce immune systems drive viruses to higher virulence, making them deadlier in humans.

” ScienceDaily. ScienceDaily, 10 February 2020.

⬇️

⁉️چگونه از خود و دیگران در مقابل کرونا محفافظت کنیم ؟

📌 کرونا ویروس و اقدامات محافظتی اساسی در برابر آن

ویروس کرونا و همه ی آنچه که باید درباره اش بدانیم،به همراه اینفوگرافی

کرونا ویروس و راه های مقابله با آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا