اخبار

????گوشت گاو و مرغ منبع خطرناک ابرمیکروب ها!

فهرست مطالب

????گوشت گاو و مرغ منبع خطرناک ابرمیکروب ها!

به نقل ازScientific Reports آمده که متخصصان زیست شناسی اعلام کردند:
اولین منبع فوق العاده خطرناک سوپر باکتری(میکروب های مقاوم به یک یا چند نوع آنتی بیوتیک)که قادر به ایجاد بیماری همه گیر درمیان مردم است گوشت گاو و گوشت های دیگر که مزارع بااستفاده از آنتی بیوتیک ها رشد میکنند است.

وجود باسیلوس(جز باکتری های گرم مثبت است که شکل میله ای دارد و اغلب هوازی اجباری یابی هوازی اختیاری میباشد) که قادر به تولید انتروتوکسین(نوعی توکسین وسم میباشد) است در بسیاری از نمونه های گوشت گاو و مرغ نشان میدهد که این میکروب ها میتوانند تبدیل به یک تهدید برای سلامت مردم وعموم باشد.

کاملیا عثمان و همکاران وی که در دانشگاه قاهره واقع در مصر هستند دراین رابطه نوشته اند:ادامه استفاده از آنتی بیوتیک ها میتواند این باکتری ها را به عنوان یک انتقال دهنده توانایی به سایر میکروب های خطرناک تبدیل کند.

عثمان و همکاران وی در ادامه میگویند : خطرناک ترین نسخه های این میکروب ها هنوز ظاهر نشده است آنها میتوانند در سال های بعد رشد کنند اگر آنتی بیوتیک ها همچنان بامقدار زیاد مورد استفاده قرار بگیرند و استاندارد های بهداشتی اولیه که مانع نفوذ میکروب به گوشت در مزارع رعایت نشود ایجاد مشکل خواهد کرد.

درسال های اخیر مشکل ظهور سوپر باکتری ها پیش روی پزشکان بیشتر وشدید تر شده است که درمیان آنها عوامل عفونی نادرو پاتوژن های (بیماری زا) رایج وخطرناکی مثل *استافیلوکوکوس اورئوس*یا*پنوموکوک*وجود دارد.یک خطر مهم وجودی این است که تمامی آنتی بیوتیک ها اثر بخشی خودراازدست بدهند و علم پزشکی پاسخگوی این بیماری ها نباشد.

????استافیلوکوکوس اورئوس:باکتری گرم مثبت وبی هوازی است که مهم ترین گونه درجنس(سرده)استافیلوکوک ها از نظر پزشکی محسوب میشود.
????پنوموکوک:باکتری گرم مثبت است که معمولا به صورت دوگانه(دیپلوئید)زندگی میکنند وتوسط کپسولی پوشیده شده است این باکتری توانایی ایجاد عفونت رادارد و باکتری شایعی است که میتواند منجر به بیماری جدی شود.

 

????منبع:

https://ir.sputniknews.com

گردآورنده : مهدیه بازدار
دانشجوی زیست شناسی سلولی مولکولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا