اخبار

قارچ های روان گردان

میکرودوزهای ماشروم (قارچ روانگردان) ‌می‌توانند روحیه و سلامت روان را بهبود بخشند!

نتایج مطالعه در کسانی که به مدت 30 روزمیکرودوز‌های “psilocybin” را دریافت کرده‌اند، بهبود بیشتری در خلق وخو، سلامت روان و توانایی‌های روان‌حرکتی نسبت به کسانی که میکرودوز دریافت نکرده‌اند، نشان ‌می‌دهد. این یافته‌ها پیامدهای مثبتی برای استفاده از روانگردان‌ها(psychedelic) برای کمک به درمان اختلالات سلامت روان دارند.

آخرین مطالعه برای بررسی اینکه چگونه مقادیر کمی‌ روانگردان ‌می‌تواند بر سلامت روان تأثیر بگذارد، شواهد بیشتری از پتانسیل درمانی میکرودوزینگ ارائه ‌می‌دهد.

این پژوهش که در Nature Scientific Reports”” منتشر شده است، روی 953 نفر با دریافت میکرودوز از psilocybin  و گروه دیگری از 180 نفر که میکروودوز دریافت نکردند، انجام گرفته و آخرین مطالعه از پروژه  “Microdose.me” است.

برای مطالعه 30 روزه، از شرکت کنندگان خواسته شد تا چند ارزیابی مرتبط با نشانه شناسی(symptomology)، روحیه و اقدامات شناختی را انجام دهند. به عنوان مثال، یک تست ضربه ​​انگشت روی گوشی هوشمند برای اندازه گیری توانایی روان‌حرکتی که ‌می‌تواند به عنوان نشانگر اختلالات عصبی از جمله بیماری پارکینسون استفاده شود، در این مطالعه به کار برده شد.

به نقل از دکتر Walsh، سرپرست مطالعه، یافته‌ها در مورد بهبود روحیه و کاهش علائم افسردگی ، اضطراب و استرس به بحث‌های رو به افزایش در مورد پتانسیل درمانی میکرودوزینگ ‌می‌افزاید.

میکرودوزینگ شامل مصرف منظم در دوزهای کوچکی ست که باعث اختلال در عملکرد شناختی طبیعی نمی‌شود. این دوزها ‌می‌توانند به اندازه 0.1 تا 0.3 گرم قارچ خشک شده و سه تا پنج بار در هفته مصرف شوند.

بیشترین مواد گزارش شده برای میکرودوزینگ قارچ‌های psilocybin و “LSD” است. قارچ‌های psilocybin – به ویژه در مقایسه با دخانیات، مواد افیونی و الکل- غیراعتیادآور و نسبتاً غیر سمی‌ در نظر گرفته ‌می‌شوند.

آنالیز تست ضربه انگشت نشان داد که دریافت کنندگان میکرودوز تغییر مثبت‌تری درعملکرد نسبت به سایرین، به ویژه در بین افراد بالای 55 سال نشان داده‌اند.

یک از پژوهشگران این مطالعه اظهار داشت:« با توجه به هزینه‌های عظیم سلامتی و همه‌گیر بودن افسردگی و اضطراب و همچنین نسبت قابل توجهی از بیمارانی که به درمان‌های موجود پاسخ نمی‌دهند، پتانسیل رویکرد دیگری برای پرداختن به این اختلالات قابل توجه است».

ترجمه: کیمیا تقیان

منبع:

https://neurosciencenews.com/mood-mental-health-microdose-21010/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا