اخبار

????حقیقت تاثیرگذاری مکمل های ویتامینی

فهرست مطالب

????حقیقت تاثیرگذاری مکمل های ویتامینی

بر اساس بررسی هایی که دانشمندان به تازگی بر روی مکمل های ویتامینی و اثرات آن ها بر روی بدن انسان انجام داده اند، هیچ تاثیر خاصی بر سلامت بدن مشاهده نشده است.
دراین بررسی انجمن قلب آمریکا در مقیاس بزرگ تاثیر ویتامین های موجود در این مکمل ها را بر روی بدن انسان مطالعه کرده است.

???? نتایج بدست آمده از این مطالعات نشان دهنده آن است که تمامی مکمل های ویتامینی اعم از: مولتی ویتامین ها و کمپلکس های ویتامینی هیچ تاثیر خاصی بر روی سلامتی انسان ندارند.

طبق مطالعات این دانشمندان تنها منبعی که میتوان ویتامین های ضروریC , E و A را از آن تامین کرد محصولات طبیعی می باشند و مکمل ها و قرص های دارویی که مدعی استفاده از منابع ارگانیک می باشند در بدن انسان فاقد تاثیرات مثبت هستند.

???? به گفته دانشمندان تامین ویتامین C تنها از راه مصرف سبزیجات و میوه های تازه میسر میشود و تمامی قرص های ویتامین C برای درمان برخی بیماری ها و مشکلات اعم از: درمان سردرد با این قرص ها کاملا نشدنی و بی پایه میباشد.

???? درتحقیقاتی که پیشتر صورت گرفته است دانشمندان بر این باور بودند که کمبود ویتامینD میتواند یکی از علت های ابتلا به *آلزایمر* باشد و بر همین اساس به افراد مسن توصیه می شود که قرص های مکمل ویتامین D را به صورت روزانه مصرف کنند، اما در تحقیقاتی که به تازگی دانشمندان انجام داده اند مصرف این قرص ها و مکمل های ویتامین D تاثیر خاصی در جلوگیری از آلزایمر و *پارکینسون* ندارد و تنها راه جذب ویتامین D ، قرارگرفتن درمعرض تابش نورخورشید می باشد.

???? طبق گفته پزشکان فروش این مکمل ها و بسته های دارویی تنها جنبه درآمدزایی دارد و تاثیر خاصی بر سلامت بدن انسان ندارد.
درنتیجه انجمن قلب آمریکا پس از تحقیقات و مطالعات صورت گرفته به گروه های سنی مختلف پیشنهاد میکند که منابع طبیعی غذایی و ورزش را جایگزین مصرف روزانه ویتامین های دارویی کنند و در نهایت مصرف مولتی ویتامین های C , D و B را برای اکثر گروه های سنی مناسب ندانسته وهشداری برای سلامت آنان تلقی میکند.

????آلزایمر: بیماری فراموشی می باشد که نوعی اختلال عملکرد مغزی است که به تدریج توانایی های ذهنی بیمار تحلیل میرود که بارزترین آن اختلال حافظه میباشد.

????پارکینسون: این بیماری همان لرزش در وضعیت استراحت میباشد که شیوع آن بیشتر در سن پیری است اما در جوانان نیز دیده می شود و به طور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول های ترشح کننده ماده ای به نام دوپامین(یک انتقال دهنده عصبی) است رخ میدهد.

گردآوری:مهدیه بازدار
منبع: نشریه ی اینسایدر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا