علمی

سرماخوردگی در فصل تابستان

فهرست مطالب

‌✅ سرماخوردگی در فصل تابستان:????????

❇️ صرف نظر از اینکه علت سرماخوردگی ویروسی است،  آب و هوای گرم باعث میشود ویروس هایی که سرماخوردگی را ایجاد میکنند تغییر کنند.

❇️ انتروویروس ها (Enteroviruses) باعث بسیاری از سرماخوردگی های تابستانی می شود که موجب علائم تنفسی مانند آبریزش بینی و گلودرد و مشکلات معده می شود.

❇️آنتی بیوتیک ها معمولا نمی توانند سرماخوردگی را درمان کنند، اما درمان خانگی می تواند به بهبود سریعتر فرد کمک کند.

❇️ درواقع هیچ دارویی نمی تواند ویروس هایی را که موجب سرماخوردگی های تابستانی میشوند را ازبین ببرد. گاهی این نوع سرماخوردگی با آلرژی اشتباه گرفته میشود. طول مدت سرماخوردگی معمولا زیر ۱۰ روز است درحالیکه آلرژی تا هفته ها طول میکشد، دراین سرماخوردگی حس خستگی و ناتوانی ایجاد میشود اما در آلرژی به ندرت این علائم بروز پیدا میکند.

❇️ افراد مبتلا به آلرژی ممکن است متوجه شوند که علائم آنها در داخل خانه  یا موقعی که از تهویه مطبوع یا فیلتر هوا استفاده می کنند بهتر میشود.

❇️ شخص می تواند ویروس سرماخوردگی را هنگامیکه با میکروب های ناشی از مایعات بدن فرد آلوده ،مانند بزاق، مخاط یا مدفوع تماس می گیرد، دریافت کند.

❇️ بیش از 200 نوع مختلف ویروس می توانند سرماخوردگی را ایجاد کنند و در طول مدت زمانی که برای هرکدام از آنها متفاوت است مسری باشند. به طور کلی، هنگام بروز تب و حداقل یک روز پس از آن، در یک فرد مسری میباشند.

❇️ به هر حال، طیف گسترده ای از درمان ها می توانند به بهبود علائم ویروس سرماخوردگی تابستانی کمک کنند. هرچند استراحت کافی و درمان های خانگی مثل ایجاد رطوبت مناسب هنگام خواب اغلب کفایت میکند.

❇️ در مجموع سرماخوردگی تابستانی معمولا از سرماخوردگی های زمستان بدتر نیست، اما می توانند احساس بدتری در افراد ایجاد کنند – به خصوص که فرد از استخر، جشنواره های تابستانی یا دیگر فعالیت های فضای باز محروم شود.

با وجود اینکه اغلب سرماخوردگی ها با مراقبت های خانگی بهبود میابد اما گاهی باعث ایجاد مشکلات جدی خصوصا در افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف، نوزادان و افراد مسن میشود.

❇️ اگر علائم بیشتر از چند روز طول بکشد، یا اگر نوزادی مبتلا به سرماخوردگی شود یا فرد تب بالا برود، بهتر است که حتما به پزشک مراجعه کنند.

منبع خبر:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/325751.php

لینک مطلب:

http://Darwin.ir/cold-in-the-summer/

????️@Darwino_ir

بازنویسی:حدیث کاظمی اطهر

دانشجوی کارشناسی میکروبیولوژی

#شماره61

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا