علمی

‌درمان همیشگی ایدز، گامی بزرگ برای پایان کابوس جهانی

فهرست مطالب

درمان همیشگی ایدز، گامی بزرگ برای پایان کابوس جهانی

ویروس HIV سیستم دفاعی بدن را دچار اختلال می کند و با گلبول های سفید ادغام می شود، در نتیجه سیستم ایمنی بدن به جای مبارزه با ویروس به عنوان تکثیر کننده آن وارد عمل می شود و درمان را مشکل می کند.
پژوهشگران شیوه ی جدیدی برای درمان قطعی ایدز بدست آورده اند، در این روش سلولهای حاوی ویروس HIV با استفاده از آنزیم خاصی از DNA جدا می شود و بیمار برای همیشه از رشد بیماری نجات می یابد، که چگونگی رسیدن به این موفقیت و ریشه کن کردن ویروس از بدن بیمار در مقاله ای که توسط ” فرانک بوخهولتس” و “یوآخیم هاوبر” منتشر شده پرداخته می شود.
علت ناموفق بودن پزشکان برای رهایی از ایدز ماندگاری ویروس در سلول های بنیادین بیمار می باشد.
داروهایی که تاکنون برای این بیماری تهیه می شد فقط برای جلوگیری از پیشرفت بیماری و کاهش اثرات منفی HIV بوده و درمان قطعی محسوب نمی شد.
دو دانشمند بوخهو لتس و هاوبر در مقاله خود افزودند که آنزیم ” Rekombineose Brec” را طی آزمایش های زیادی کشف و پرورش دادند که به کمک آن می توان به سلولهای بنیادی دست یافت و ویروس را از سایر سلولها مجزا نمود ، این سلول توانایی وصل کردن دو سر سلول های جدا شده را نیز دارد. آنان در حال تدارک مقدمات، برای انجام آزمایش روی بدن بیماران HIV هستند.
مجله ی ” نیچر بایو تکنولوژی” این شیوه را که هنوز مرحله ی آزمایشگاهی خود را می گذارند، گامی بزرگ در درمان همیشگی و قطعی ایدز ارزیابی می کند.
ولی به گفته هاوبر نتایج قطعی اولیه سال ها طول خواهد کشید.

بازنویسی:رضوان تقی زاده
منبع:http://www.nature.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا