اخبار

‌درمان سرطان مثانه با کمک ویروس سرماخوردگی

فهرست مطالب

– سرطان مثانه در بافت داخلی سطح مثانه نمایان می شود و بیماری شایع می باشد زیرا سالانه جان بسیاری از افراد را تهدید میکند.

– پژوهشگران انگلیسی موفق به استفاده از نوعی ویروس سرماخوردگی برای درمان سرطان مثانه شدند.

 پژوهش های جدید نشان داد که برخی از ویروس های سرماخوردگی می توانند سلولهای سرطانی را در افراد سرطانی از بین ببرند،آنها ۱۵ بیمار مبتلا ب سرطان مثانه را یک هفته پیش از جراحی برای خروج تومورها در معرض ویروس کوکسالی قرار دادند و پس از جراحی دریافتند که ویروس کوکسالی فقط سلولهای سرطانی را مورد حمله قرار می دهند و با سایر سلولها کاری ندارند.

– در طی این بررسی ها نمونه هایی که از ادرار بیماران پس از درمانشان تهیه شد نشان دهنده ی این بود که ویروس علاوه بر سلولهای سرطانی سلولهای سرطانی جدید را نیز هدف قرار می دهد.

– پژوهشگران این پروژه دریافتند که ویروس کوکسالی با افزایش مرگ سلولهای سرطانی و کاهش بار تومور کارایی بسزایی داشته و عوارض جانبی ندارد ، همچنین با تغییر روش درمان سرطان جایگزینی برای شیمی درمانی هم باشد.

روش درمان سرطان مثانه :

– تراشیدن پروستات(Turp) یکی از روش های درمان می باشد که تمام ضایعاتی که در مثانه دیده می شوند، قابل برداشت هستند.

اما امکان رشد یا بازگشت تومور وجود دارد که این رخدادها بین ۳ تا ۵ سال می باشند.

– ایمنی درمانی با واکسن سل روش دیگر درمان می باشد ، باکتری واکسن سل باکتری زنده ای بوده که برای درمان سرطان مثانه موثر می باشد، اما اثرات جانبی نیز ب همراه داشته که فقط در یک سوم افراد بیمار مشاهده شده است.

بازنویسی: رضوان تقی زاده

کارشناس میکروبیولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا