فرهنگی هنری

یک داستان مخوف؛ کُنتِسِ خونین

الیزابت باتوری

59143922 1c7d 4ae5 aae0 439df860c173

عکس بالا کنتس الیزابت باتوری (Elizabeth Bathory) می‌باشد. وی اصیل ترین قاتل زنجیره ای مجارستان است که خود را کنتس خونین صدا می‌زد.
کنتس خونین وقتی به چهل سالگی رسید دچار استرس ناشی از پیر شدن و از دست دادن جوانی اش شد. یک روز که خدمتکار جوانش مشغول شانه زدن موهای او بود و از روی سهو شانه در سر کنتس فرو رفت، او به دختر جوان سیلی زد و خون از صورت دخترک بر روی دست های کنتس پاشید. او به این فکر افتاد که زیبایی و جوانی دختر حتما به خونش منتقل شده است و برای همین به ملازمش دستور داد تا اخرین قطره خون او را در وان حمام بریزند تا در آن حمام کند!
اندکی بعد کنتس خونین کاملا راه جانیان را در پیش گرفت. او 612 دختر جوان زیبا و باکره را بوسیله خدمه آماده به امرش دزدید به قلعه شکنجه گاه خود آورد و با آویزان کردن آن‌ها از سقف، زیر خون‌هایی که از سقف روان بود دوش گرفت.

مردم به رفتار وی کم کم مشکوک شده و در نهایت توسط نیروهای پادشاهی دستیگر و در قصر خود پشت درهای بسته یکی از اتاق ها زندانی شد. او درنهایت در سال 1614 درحالی که حکم حبس در منزل داشت فوت کرد. او پس از قاتل خون خوار ولاد دومین شخصیت جانی و خطرناکی است که در ادبیات از اون نام برده شد است.

اطلاعات بیشتر

اِرژِبِت باتوری (به مجاری: Báthory Erzsébet) (زادهٔ ۷ اوت ۱۵۶۰؛ درگذشتهٔ ۲۱ اوت ۱۶۱۴) گرفین مجاری از خانوادهٔ اشرافی باتوری در پادشاهی مجارستان بود که بنا بر روایاتی مرتکب اعمال وحشتناک و بیرحمانه‌ای شد و اکنون در سراسر جهان به عنوان یکی از نمادهای خون‌آشامی شناخته می‌شود.

پس از درگذشت همسر باتوری، فرنتس ناداشدی در ۱۶۰۴ شایعاتی مبنی بر قتل زنان دهقان بر سر زبان‌ها افتاد ولی نادیده انگاشته شدند. این ادعاها در ۱۶۰۹ در مورد زنان خانواده‌های اصیل مطرح شد و این‌بار بیشتر مورد توجه قرار گرفت. پالاتین[الف] مجارستان که از بستگان باتوری نیز بود با فرمان ماتیاش دوم تحقیقاتی کرده و به این نتیجه رسید که باتوری بیش از ۶۰۰ دختر جوان را با کمک خدمتکاران خود شکنجه و کشته‌است. در ۳۰ دسامبر ۱۶۰۹، همهٔ متهمان دستگیر شدند. خدمتکاران او در سال ۱۶۱۱ محاکمه و سه نفر نیز اعدام شدند. اگرچه باتوری هرگز محاکمه نشد وی در قلعهٔ چِیته (اکنون در اسلواکی) حبس شد و تا درگذشتش در آنجا ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا