فرهنگی هنری

یک مطلب روانشناسی جالب

سلام به دوستانی که بخش فرهنگی هنری سایت اتحاد زیست شناسان ایران رو دنبال میکنن????????
امیدوارم حالتون خوب باشه????

با یک محتوای روانشناسی مهم درخدمت شما هستیم. ممنون از وقتی که برای مطالعه ی این محتوا صرف میکنید????

خودآگاهی و خودشناسی یکی از مهم ترین و با ارزش ترین چالش های زندگی انسان هست. میشه گفت دلیل رشد و پیشرفت علم روانشناسی برای موفق شدن، در خودشناسی زندگی افراد هست.

✅جالبه که بدونیم افراد باهوش، سرعت فکر کردنشون بیشتر از افراد معمولیه. به همین دلیله افراد با هوش دست خط بدی دارند؛ چون که ذهنشون سریع تر از دستشون عمل می‌کنه و برای تنظیم سرعت فکردن با نوشتن مجبورا سریع تر بنویسن. به همین دلیل دست خط نامرتب و بهم ریخته ای دارن.

✅ شاید اگر وقت بذاریم و خودمون رو بشناسیم، دیگه خودمون رو بابت بی عیب و نقص نبودن سرزنش نکنیم. نه اینکه بد خط بودن خوب باشه یا هر کسی که بد خط باشه باهوش محسوب میشه، اما اگر کمی کتاب بخونیم، کمی کتاب هامون رو فراتر از رمان ها و داستان ها قرار بدیم، میتونیم خودمون رو بشناسیم و با وجه هایی از خودمون روبه رو بشیم که حتی بشه بهش افتخار کرد نه اینکه خودمون رو به خاطرش سرزنش کنیم و خجالت بکشیم.

✅ شاید ما به جای شناختن آدمای اطرافمون، دنیای ماشینی و خسته کنندمون بتونیم خودمون رو بشناسیم و دنیا رو به جای بهتری تبدیل کنیم. شاید وقتش رسیده که با خودمون روبه رو بشیم. شاید خودمون به اون ترسناکی، خسته کنندگی یا بی فایده ای که فکر می‌کنیم نباشیم. ممکنه خیلی بهتر از این حرفها باشیم. ممکنه ما حرفهایی خوبی برای گفتن تو این دنیا داشته باشیم.
✅فقط باید خودمون رو باور کنیم. ممکنه که تو این دنیا به پول و خیلی چیزای مادی دیگه نیاز داشته باشیم، اما یه چیز غیر مادی دیگه هست که بهش احتیاج داریم؛ باور.
✅ما به باور احتیاج داریم وقتشه که خودمون رو بشناسیم و باور کنیم.????

تهیه ی محتوا: صبا رحیمی
ویرایش: آناهیتا حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا