همگام با پویش

خواسته های کمپین اتحاد زیست شناسان ایران چیست؟!

‍ ‍اين روزها اينقدر به انحراف ميكشانندمان كه لازم است يكبار و براي هميشه سنگهايمان را وا بكنيم

نویسنده : مهدی رادمرد

گوینده : مهرداد عباسپور

تمام خواسته های ما این است:

جایگاهی برای بیولوژیست ها فراهم کنیم متناسب با شأن و منزلت آنها.کمترین و ناچیز ترین امکاناتی که سالها داشتیم را به خود برگردانیم. وعلاوه بر آن شرایطی را بوجود آوریم تا زیست شناسان در مراکزی فعالیت کنند که دانش کافی جهت پیشبرد آن را دارند و تنها متخصصانی که میتوانند در آن زمینه فعالیت کنند این افراد هستند اما بدلیل فقدان انجمنی مرتبط جهت پشتیبانی و حمایت همه جانبه،کسانی در زمینه ی تخصص ما در مراکز ذی ربط مشغول بکار هستند که سر رشته ای از امور آن ندارند.

اگر یکی از زیست شناسان در مقطع ارشد و دکترا تحت نظارت وزارت بهداشت تحصیل نمود،باتوجه به اشتراک قابل توجه واحدهای درسی بیولوژی و علوم آزمایشگاهی در مقطع کارشناسی،جایگاهی را برای ما در نظر بگیرند که برای عزیزان علوم آزمایشگاهی در نظر میگیرند.

ولله طبابت كوچكترين و كم ارزش ترين شغل براي يك محقق است

ماتنها به دنبال این هستیم که بتوانیم با توجه به تخصص و دانشمان در زمینه ی یکی از پر طرفدار ترین رشته ها در سرتاسر دنیا که اهمیت و ارزش فراوانی برای آن قائل هستند ،حق فعالیت در آزمایشگاه ها،مراکز مرتبط و احداث مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و آزمایشگاهی متانسب با تخصصمان داشته باشیم.

اگر در تمام این سال ها جایگاه زیست شناسان و دانش آموختگان آن در کشور مناسب با شأن و منزلت آنها نیست،مقصر اصلی، جامعه ی بیولوژیست ها و اعضای هیئت علمی آن که تا به الان تنها به دنبال مقاله و از این دست فعالیت های حاشیه ای بودند،است نه کس دیگر.

اگر انجمنی علمی در این راستا نهادینه می شد تا صداي اعتراض دانشجويان باشد،امروز ما مجبور نبودیم دست نیاز بسوی وزارت بهداشت و مسئولان ذی ربط جهت دستیابی به حق خود دراز کنیم.

این بر همه آشکار و روشن است که در حال حاضر در رشته زیست شناسی نخبگان و متخصصان بنامی پرورش داده شده اند،اما دلیل اصلی ای که در این زمینه پیشرفت چشمگیری نداشتیم،آن بوده که کار به دست کاردان نسپرده شده است.

اگر تا به الان بنابر هر دلیلی این کار بنیادین شکل نگرفت و جایگاه بیولوژیست ها تا این حد کم ارزش شناخته شده است،از این پس ما اجازه نميدهيم اينگونه بماند.

کمپین اتحاد زیست شناسان ایران را بهمين هدف تشكيل داديم و قطعا به سرانجام خواهيم رساند.

حق گرفتنیست

كانال تلگرام:@uibiologists

گروه تلگرام: https://t.me/joinchat/I8xVrkz-TWswg_QgDUQeLA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا