همگام با پویش

جمع آوری امضا برای شکوائیه

برای دیدن تصویر کامل پوستر رو عکس کلیک نمایید.

بسمه تعالی

ریاست محترم دیوان عدالت اداری

با سلام و درود فراوان

احتراما به استحضار می رساند که جمعی از دانشجویان رشته های علوم زیست شناسی کشور نسبت به مصوبه سازمان نظام پزشکی در مورخه ۲۴/۸/۹۷_ مبنی بر عدم اعطای شماره ی نظام پزشکی به فارغ التحصیلان مقطع ارشد و دکتری وزارت بهداشت که مدرک پایه ( لیسانس) خود را از وزارت علوم دریافت نموده اند_ با استناد به دلایل و مستندات ذیل اعتراض نموده و با استناد به بند ۱ ماده ۱۲ قانون دیوان عدالت اداری خواستار لغو این مصوبه ی ناعادلانه و تبعیض آمیز هستند.

۱-توجیه سازمان نظام پزشکی برای تصویب این مصوبه  این است که فارغ التحصیلان علوم زیستی در دوره لیسانس خود،واحدهای کارآموزی و تجربه ی کار بالینی ندارند حال آنکه این ۱۶ واحد عملی در دوره ی ارشد و دکتری( وزارت بهداشت) کاملا قابل جبران خواهد بود. به جز این یک مورد ،اکثر دروس رشته های علوم آزمایشگاهی در دوره لیسانس با رشته های علوم زیست شناسی یکسان است. متاسفانه سازمان نظام پزشکی به جای پیدا کردن راه حل برای خیل عظیم فارغ التحصیلان اینگونه رشته ها که تلاش می کنند تا از راه ادامه تحصیل در مقاطع عالی موفق به کسب شماره ی نظام پزشکی شوند، با تصویب این مصوبه تنها اقدام به پاک کردن صورت مسئله نموده است و عده ی زیادی از دانش آموختگان این رشته ها رانادیده گرفته است.

۲-با نگاهی به آمار پذیرفته شدگان فارغ التحصیلان رشته های علوم زیست شناسی در مقطع ارشد و دکتری وزارت بهداشت میتوان به این مطلب پی برد که بسیاری از آنها استحقاق کسب شماره ی نظام پزشکی را خواهند داشت و از نظر سطح علمی از فارغ التحصیلان رشته های ذکر شده دست کمی ندارند.

۳-با تصویب این مصوبه انگیزه ی بسیاری از دانشجویان زیست شناسی پایین آمده و یکی از مهم ترین اهدافی که برای خود در نظر گرفته اند از بین رفته است و این موجب فرار مغزها از کشور خواهد شد و بسیاری از آنان ترجیح میدهند برای ادامه تحصیل و کار به خارج از کشور بروند و قطعا پدیده ی فرار مغزها لطمات جبران ناپذیری به کشور وارد خواهد نمود. این را نیز اضافه نمایم که با توجه به اینکه جمعیت جوان و دانشجوی کشور رو به کاهش چشمگیری نهاده است، روز به روز نیاز به استخدام در هیئت های علمی دانشگاهها کمتر می شود اما مراکز درمانی و آزمایشگاهی همواره از رونق ویژه ای برخوردارند و زمانی که تنها نقطه ی امید دانشجویان زیست شناسی از بین برود دیگر انگیزه ای برای ادامه تحصیل و ارتقای سطح علمی کشور برای آنان باقی نمی ماند وعملا بسیاری ازافراد باسواد و نخبه ازکشور خارج خواهند شد.

۴- کلیه ی اعضای تشکیل دهنده و تصمیم گیرنده در این  خصوص، همگی پزشک بوده و مسلم است که اهمیتی به حقوق سایر رشته ها نمی دهند و کاملا مطابق با سلایق شخصی شان اقدام به اتخاذچنین تصمیماتی می نمایند.حال آنکه افرادی که مقطع ارشد و دکتری خود را در وزارت بهداشت گذرانده اند استحقاق و لیاقت کسب این امتیاز را خواهند داشت. .مقام معظم رهبری همواره در سخنرانیها و جلساتی که با دانشجویان و اساتید دانشگاهها داشته اند،فرموده اند:(( بایستی از علوم پایه درس بگیرند اگر علوم پایه نباشد علوم کاربردی نیز به جایی نخواهد رسید.))و همواره بر حمایت همه جانبه از رشته های علوم پایه تاکید ویژه داشته و این رشته ها را محور توسعه دانسته اند.و علوم پایه را مبنای علوم کاربردی می خوانند. با توجه به مطالب ذکر شده، ما دانشجویان علوم زیست شناسی از اقصی نقاط کشور و با جمع اوری امضا، تقاضای رسیدگی و صدور حکم عادلانه را در این خصوص از شما مرجع عالی می نماییم.

جهت دانلود متن شکوائیه و تصویر با کیفیت پوستر اینجا کلیک کنید.

[totalpoll id=”645″]

‫27 نظرها

  1. تقاضای مهر مخصوص و لغو مصوبه ای که موجب میشود دانشجویان رشته ی کارشناسی وزارت علوم حتی با داشتن مدارک ارشدودکترای وزارت بهداشت درهیچ مرکزبهداشتی و درمانی یا آزمایشگاه های تشخیص طبی برای کار مجوز نداشته باشند

  2. من خواستار لغو دستور توقت اعطای شماره نظام پزشکی به فارغ التحصیلان رشته های آزمایشگاهی هستم

  3. با سلام سپاس از زحمات همه دلسوزان.من خواستار پس گرفتن مهر نظام پزشکی هستم

  4. خاستار لغو مصوبه عدم دريافت نظام پزشكي به فارق التحصيلان رشته هاي آزمايشگاهي

  5. خواهشمندم نسبت به قرار دادن کاراموزی وکارورزی به صورت اجباری وبه تعداد16واحد در رشته های زیست شناسی اقدام فرمایید

  6. از وزیر محترم بهداشت حق طبیعی خود یعنی مهرم نظام پزشکی به عنوان یه دانشجوی رشته علوم پایه که علوم اساسی تمامی علوم استدذ مقاطع بالاتر خواستاریم

  7. ضمن عرض خسته نباشید ، از تلاش‌ها و پیگیری‌های شما دوستان کمال تشکر را دارم
    امیدوارم بتونیم با اتحاد و همکاری هم به حقمون برسیم✊

  8. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان.ممنون از اطلاع رسانی ها و پیگیری هاتون.ان شاءالله که حق مونو میگیریم????
    #مهر نظام پزشکی حق ماست

  9. مهر نظام پزشکی را به ما برگردانید . امید را به دانشجویان زیست برگردانید . ما خواستار حق و حقوق قانونی خود هستیم
    #نه به تبعیض
    #نه به فرار مغز ها

  10. من خواستار لغو دستور توقت اعطای شماره نظام پزشکی به فارغ التحصیلان رشته های آزمایشگاهی هستم

  11. امید را به ما برگردانید.ما میتوانیم از کسانی که هر سه مقطع بهداشت بودن بهتر باشیم پس به ما فرصت دهید.

  12. با عرض سلام خواهشمندم که مهر نظام پزشکی را از بچه های علوم پایه نگیرید.

  13. ندادن مهر نظام پزشکی به دانشجویان ارشد و دکتری که رشته پایه آن ها زیست میباشد ظلم آشکار به جامعه زیست شناسان است چرا که کل ۱۶ واحدی که دانشجویان رشته های زیست در مقطع کارشناسی آن ها را اخذ نکرده اند در دوره ارشد و دکتری قابل جبران خواهد بود

  14. با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی دوستان کوشا
    واقعا گرفتن مهر نظام پزشکی از بچه های علوم پایه ظلم و ناحقی میباشد چون اگر ما لایق نمیبودیم پس در آزمونای وزارت بهداشت قبول نمیشدیم.آیا کنکور ارشد و دکتری بهداشت برای صحت سواد و نبوغ فرد کافی نیست اگه نیست پس چرا آزمونارو برگزار میکنید.

  15. سلام
    این حق کسانیست که برای رشته و درسشون زحمت میکشند
    لطفا این حق رو ازشون نگیریم

  16. مهر نظام پزشکی حق ماست ماهم به اندازه علوم آزمایشگاهی تلاش میکنیم و زحمت میکشیم لطفا
    مهر نظام پزشکی را به ما برگردانید

  17. سلام اين مصوبه نهايت بي عدالتي است
    چ بسا بچه هاي زيست شناسي استعدادهاي بسيار بالاتري هستند
    براي رشته ي ژنتيك قطعا كسي كه ليسانس ژنتيك بوده بيشتر حق داره براي اين رشته تا كسي كه علوم ازمايشگاهي بوده
    كه بهش امضا ندن
    و اينكه خيلي از بزرگان الان كه ازمايشگاههاي بزرگ دارن از علوم بودن پس نبايد فرق قائل شد بين ما و اونا

  18. علاوه بر نکات ذکر شده در نامه باید خواستار برخورد و برکنار شدن کسانی باشیم که بر خلاف قانون دارند عمل می کنند و با روح و روان و آرامش نخبگان این مملکت بازی می کنند
    چطور اگر شما برخلاف قانون وارد خیابان ورود ممنوع شوید مستحق جریمه هستید ولی می توانید برخلاف قانون مصوب مجلس،وزارت بهداشت و سایر مراجع قانونی با آینده، و روان هزاران نخبه بازی کنید و هیچ مجازاتی هم نشوید
    دکتری تخصصی بیوشیمی بالینی
    عضو بنیاد ملی نخبگان

  19. تصویب این قانون نهایت حماقت مسئولینی است که خودشان را قانون گذاران این کشور میدانند
    بدون تفکر پیرامون نتایج زیان بار این قانون
    بدون توجه به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت رشته های علوم پایه
    در نظر نگرفتن آینده نخبگان و دانشجویان این رشته ها
    بدون توجه به اهمیت رشته های علوم پایه و زیست شناسی (علوم سلولى و مولکولى ، بیوتکنولوژی ،میکروبیولوژى ، ژنتیک، بیوشیمی، بیوفیزیک ) و… در توسعه روزافزون کشورهای پیشرفته درخصوص درمان بسیاری از بیماری ها ، ساخت واکسن و دارو با روش های سلولی و مولکولی و …
    تنها بخاطر نگذراندن چند واحد عملی در مقطع کارشناسی دانشگاه ها وزارت علوم اقدام به تصویب چنین قوانین بی رحمانه ای کرده و برای نخبگان دکتری این رشته ها (هرچند ارشد و دکتری خود را در وزارت بهداشت گذرانده باشند) ارزشی قائل نمی شوند.
    چگونه مدرک یک دکتری بیولوژی سلولی مولکولی بی ارزش است ، چگونه یک دکتری ژنتیک یا دکتری میکروبیولوژی به جهت اینکه به رشته اش مهر نظام پزشکی تعلق نگرفته نمی تواند اقدام به تاسیس آزمایشگاه کند؟!
    اگر مهر نظام پزشکی برای این رشته ها وجود نداشته باشد پس چگونه مراکز آزمایشگاهی تخصصی دررابطه با این رشته ها به وجود آیند؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا