همگام با پویش

چرا بخش علمی

عصر جدید ، وابسته به پیشرفت‌های روز افزونش  تهدیدهای مخصوص به خودرا برای انسان به همراه می آورد. همانگونه که آسایش امری همیشگی نیست؛ تزلزل نیز روزگار پایداری ندارد. با نگاهی به گذشته می‌توان دریافت: هر علمی روزهای بی شمار و نیروی انسانی متعددی را صرف اثبات کارایی خود کرده است.

اثبات این کارایی بسته به احوال جوامع و فرهنگ های متفاوت، بازه ی زمانی متفاوتی نیز طلب می‌کند.

 اراده و شکیبایی دوعنصر جدایی ناپذیر فعالیت هر متخصص علوم پایه برای به ثمر رسیدن یک طرح بوده و همچنین مورد نیاز دوران تثبیث جایگاه علم می باشد.

پایدار و استوار کردن ستون های علمی در یک جامعه طرحی مورد توجه از دیروز ولی هم چنان تازه نفس می باشد. برای پایداری این ستون ها در جامعه ی کنونی ما ،خودباوری مسأله کوچکی نیست و نباید کوچک شمرده شود.

 خودمان را باور داشته باشیم ؛ آینده منتظر قدم های امروز ماست.

✅چرا بخش علمی؟!

اتحاد زیست شناسان ایران(UIB) در ابتدا با هدف لغو مصوبه ی 24 آبان آغاز به کار کرد، اما فعالیت های این اتحاد که اکنون جمعیتش قریب به دوازده هزار نفراست محدود به مطالبات صنفی وشغلی نمیشود،بلکه در زمینه های مختلف از جمله زمینه ی علمی که میتوان گفت مهم ترین آن هاست نیز اقدامات قابل توجهی در حال شکل گیری است که ایجاد بخشی به نام مجله ی علمی (UIB) گوشه ای از این اقدامات است.

اخبار حوزه های گوناگون علم زیست شناسی،دانستنی های جالب از دنیای گیاهان و جانوران، بیماری ها ودرمان،چالش های زیست محیطی و….

همه ی این ها را میتوانید از مجله ی علمی (UIB)دنبال کنید.

از آنجایی که وجود بخش علمی برای همه ی فعالیت های اینچنین ازجمله کمپین زیست شناسان ایران امری ضروری است برآن شدیم تا کانال علمی اتحاد زیست شناسان را راه اندازی کنیم چراکه مهر تاییدی بر توانایی ها و دانشِ فراوان افراد این عرصه می باشد.

پس حضور و فعالیت در این بخش، برای همه ی ما به خصوص زیست شناسان لازم و شاید بتوان گفت واجب است.

گویندگان :

مریم لگزیان

مه‌نور پورقلی

بهناز اسداللهی

نویسندگان:

ماه‌منیر برومند

مه‌نور پورقلی

آناهیتاحسینی

تنظیم کننده : میلاد دنیادوست

#بخش_علمی #اتحاد #زیست #مجله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا