اخبار

میزان و نوع چربی در رژیم غذایی چه نقشی دارد؟!

معمولاً زمانی که حرف از رژیم غذایی میشود اولین موضوعی که به ذهن افراد میرسد حذف چربی است اما مسئله مهم این است که گرچه مصرف چربی های مضر می تواند باعث افزایش وزن شود در عوض انواع سالم آن برای بدن ضروری است پس حذف کامل آنها از غذا راه درستی نیست. روغن خوراکی - چربی - edible oil

حذف کامل چربی ممکن است موجب ایجاد موارد زیر شود:

۱- احساس گرسنگی بیشتر: این ماده مغذی باعث می شود ما احساس سیری کنیم و غذای کمتری مصرف کنیم که خود باعث کاهش وزن میشود.

۲- تضعیف حافظه: چربی مفید باعث افزایش سلامتی مغز می‌شود و مصرف به اندازه برای کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر لازم است همانند رژیم های غذایی مدیترانه‌ای که حاوی انواع سالمی مثل روغن زیتون و آجیل و ماهی می باشند.

۳- تهدید سلامتی قلب: مصرف روزانه بیشتر از نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون باعث کاهش ۱۵ درصدی احتمال ابتلا به بیماری های قلبی از جمله حمله قلبی می شود.

۴- افزایش وزن: کمبود برخی چربی های سالم مانند روغن بادام باعث کاهش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش میزان چربی سوزی و افزایش وزن میشود.

۵- سخت شدن عضله سازی: مصرف مقدار مناسب چربی و تراکم ایده آل آن در بدن با ترمیم زودتر عضلات بعد از ورزش های سنگین منجر به رشد سریعتر عضلات میشود.

۶- ضعف دستگاه ایمنی: اسیدهای چرب ویتامین ها از نیازهای ضروری دستگاه ایمنی بدن می باشد و برای جذب بهتر ویتامین ها لازم است از انواع سالم روغن ها استفاده شود.

بازنویسی : وحیده سپهری آزاد

منبع : behdasht.news

منبع تصویر : Dawn.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا