اتحاد زیست شناسان ایراناخبار

ساخت اولین داروی مقابله با کرونا ویروس

ساخت داروی کرونا ویروس

آماده شدن اولین داروی کروناویروس برای تست در چین

سازمان بهداشت جهانی (WHO) هفته گذشته شیوع بیماری کرونا ویروس ووهان را یک وضعیت اضطراری در جهان اعلام کرد.

📌آمار جدید قربانیان کرونا در چین

تا کنون در چین شمار قربانیان ویروس کرونا از مرز ۸۰۰ تن گذشت

▫️مقام‌های بهداشتی چینی اعلام کردند که با جان باختن ۱۱۱ نفر دیگر از افراد مبتلا به کرونا در سراسر این کشور در ۲۴ ساعت گذشته شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری  در سراسر چین به ۸۱۱ نفر رسیده است

▫️ در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۱۴۷ تن جدید در استان هوبئی به مرکزیت شهر ووهان در چین به این ویروس مبتلا شده‌اند

+ با احتساب این افراد، شمار مبتلایان به این ویروس در سراسر چین به ۳۷ هزار ۱۹۸ نفر رسیده است

این بیماری تنفسی شبیه به آنفلوآنزا و ذات‌الریه  (پنومونیا) است و علائم آن شباهت‌های بسیاری با آنها دارد.

مقامات بهداشت جهانی – از جمله خود  WHO – تأكید كرده اند كه ترس و نگرانی در برابر شیوع این بیماری نمی تواند پاسخ صحیحی باشد، زیرا اوضاع را بدتر می کند، به ویژه در كشورهایی كه سیستم های بهداشتی نسبتاً قوی دارند مانند ایالات متحده.

اما در چین و سایر کشورها که دارای تراکم بالای جمعیت هستند و ممکن است که این موضوع باعث تشدید میزان عفونت کرونا ویروس شود، تولید یک دارو می تواند بسیار مهم باشد.

درباره ی داروی ساخته شده :

شرکت بیوتکنولوژی گیلید مستقر در ایالات متحده، که به دلیل درمان HIV و هپاتیت C مشهور است، با همکاری یک بیمارستان در پکن اولین واکسن برای مقابله با کرونا ویروس بنام “رمدسیویر”(remdesivir) ساخت و به زودی آزمایش آن را روی انسان ها آغاز می کنند.

کرونا ویروس در ۳۰ استان و منطقه در چین و همچنین به ۲۵ کشور جهان از جمله تایلند، استرالیا، آمریکا، مالزی،ژاپن، کره جنوبی، فرانسه، کانادا، سوئد و امارات سرایت کرده است.

به نظر می‌رسد که مقامات چینی اعتقاد دارند که شرایط به اندازه کافی در این کشور جدی است تا اینکه برای کنترل، پیشگیری و درمان این بیماری یک رویکرد سریع  را در پیش بگیرند.

علاوه بر شرکت “گیلید” تعدادی از شرکت‌های دارویی نظیر شرکت “جانسون و جانسون” شرکت “اینوویا”(Inovia)، “مدرنا”(Moderna) و ائتلافی از موسسات دولتی به رهبری محققان دانشکده پزشکی “بیلور”(Baylor) نیز در حال توسعه یک واکسن و تحقیقات در مورد درمان این بیماری هستند.

به گفته دکتر “پیتر هوتز” معاون دانشکده پزشکی دانشگاه “بیلور”، این تحقیقات شاید بتواند از جهش ژنتیکی کرونا ویروس مشابه با آنچه در مورد ویروس سارس اتفاق افتاد، محافظت کند.

با این وجود، بزرگترین مسئله توسعه این درمان‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن و همکاری بین شرکت‌ها و دولت‌ها در سراسر جهان برای تحقق این امر مهم است.

بازنویسی : معصومه حاجی آقایی
کارشناس زیست شناسی
منبع : darwino و مجله ی پزشکی

کرونا ویروس و اقدامات محافظتی اساسی در برابر آن

ویروس کرونا و همه ی آنچه که باید درباره اش بدانیم،به همراه اینفوگرافی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا