علمی

تلفیق عشق و علم که به جایزه نوبل ختم شد

فهرست مطالب

می-بریت موزر و ادوارد موزر زوجی که به خاطر کشف سلول سیستم موقعیت‌یابی در مغز برنده جایزه نوبل پزشکی شدند؛ جالب آنکه بدانید آنها هم پزشک نبودند.

خانم دکتر می-بریت موزر دوره کارشناسی خود را در رشته روانشناسی، در دانشگاه اسلو گذراند؛ در آنجا با ادوارد موزر که او را از زمان تحصیل در مدرسه می شناخت ازدواج کرد و او را در مطالعات دانشگاهی اش نیز شریک کرد .

May Britt Moser 2014

می-بریت علاقه زیادی به مطالعه بر روی رفتار موش ها در آزمایشگاه داشت و به دنبال راهی بود که بر روی مغز موشها نیز تحقیق کند. در سال ۱۹۹۵ در رشته نوروفیزیولوژی دکترای خود را گرفت.

آنها در پژوهش هایشان سلول هایی در مغز موش یافتند که توانایی موقعیت یابی دارنند آنها در سال ۲۰۱۴ به خاطر یافتن همین سامانه در مغز انسان،به همراه جان اوکیف برنده جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی شدند.

image37 1

 

علوم اعصاب شناختیCognitive neuroscience) بر روی فرایندهای شناختی تمرکز می‌نماید و به شدت به روش‌ها و یافته‌های نوروساینس وابسته می‌باشد . نوروساینس حوزه‌ای بین رشته‌ای از آناتومی سیستم عصبی، فیزیولوژی سیستم عصبی، بیولوژی سیستم عصبی، نوروفارماکولوژی، نوروژنتیک، روانپزشکی، روانشناسی و … است که با مجموعه سیستم عصبی در سطح ماکروسکوپی و میکروسکوپی سروکار دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا