اخبار

بهبود عوارض حاکی از حملات قلبی

حملات قلبی

حمله قلبی شایع ترین عامل مرگ در جهان به شمار می رود. حمله قلبی اگرچه ممکن است سبب مرگ فرد نشود ولی اثرات آن بر فرد مثل نارسایی قلب مشهود است.
پس از این حمله مرگ آور قلب دچار جراحت و زخم می شود. امروزه روشی به نام پروتئین درمانی یا فاکتور رشد نوترکیب پلاکت انسانی نوترکیب (rhPDGF _AB) ابداع شده است که می تواند بافت آسیب دیده قلب را تا مقدار قابل توجهی بهبود ببخشد .
اگرچه نمی توان با این روش همه آسیب بافتی را به طور کل درمان کرد و حتی با درمان هم نیز یک چهارم افراد طی یک سال عوارض نارسایی قلب را همراه خواهند داشت.
این تراژدی درمان هنوز به مرز درمانهای انسانی نرسیده است و بر روی موش ها مورد آزمون و خطا واقع شده و اثرات مسرت بخشی در پی داشته است اما اکنون درموردحیواناتی بزرگتر همچون خوک مورد بررسی است چرا که تیم تحقیقاتی را به هدف آزمایش های انسانی نزدیک تر می کند.
پژوهشگران امید دارند که آزمایشات انسانی خیلی زود آغاز می‌شوند .
رهبر این تحقیقات ۱۰ ساله جیمز چونگ عنوان کرد :در حالی که پروتکل های بیماری در دست ماست واضح است که برای بهبود نتایج بیمار به ویژه پس از سکته های قلبی بزرگ نیاز فوری برآورده نشده وجود دارد چونگ چنین گفت: ما در تلاشیم که این درمان را در سایر اندام هایی که دچار جراحت شده اند مانند کلیه به کار بگیریم.

این مطالعه در مجله Science Translational Medicine انتشار یافته است.

 

گردآوری : رضوان شاهی دانشجوی کارشناسی زیست سلولی و مولکولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا