اخبار

استفاده نانوذرات الماس کوانتومی برای تشخیص سریع بیماری ها!

طبق تحقیقات دانشمندان در کالج دانشگاهی لندن (UCL)گفته شده که نانوذرات الماس را میتوان برای بهبود عملکرد تست های تشخیص بیماری به کار برد که باعث تشخیص سریع تر بیماری هایی مثل ایدز و حتی کرونا میشود.

در تست های تشخیص ایدز برای افزایش حساسیت آزمایش ها،این نانوذرات استفاده میشوند.

استاد دانشگاه UCL در مقاله ای بیان کرد که میتوان از فناوری های کوانتومی برای تشخیص سطح بسیار پایین ویروس در نمونه استفاده کرد که باعث تشخیص سریع تر میشود.

در حال حاضر خواص نانوذرات الماس در آزمایشگاه اثبات شده و دانشمندان به دنبال توسعه تست هایی هستند که نتایج آنهارا بتوانند با گوشی هوشمند یا فلورسانسِ قابل حمل بخوانند.
و این باعث میشود در هر زمان و مکان انجام آزمایشات پزشکی ممکن شود.

الماس

طبق گفته های نویسنده اول این مقاله دکتر”بن میلر”،آزمایشات به کمک نانوذرات الماس نیازی به تحلیل آزمایشگاهی ندارند و هنگام در دسترس نداشتن منابع مناسب بسیار کارامد خواهند بود و حساسیت بسیار بالاتری نسبت به تست های دیگر دارند.

گردآوری:ساحل آب یار

رفرنس:www.interestingengineering.com

 

توانایی برخی نانوذرات به ویژه به عنوان ترکیبات ضد باکتری مدت هاست که برای دانشمندان ثابت شده است و از آن ها در پزشکی ، صنایع و تجارت استفاده میشود اما پی بردن به ساز و کار این فرآیند که سبب گسترش قابل توجه کاربرد های آن ها میشود مانند یک معما باقی مانده است بنابراین تیمی متشکل از محققان از سراسر جهان تشکیل شده است تا به آن دست پیدا کنند.

استفاده بیش از حد و نامناسب داروها و آنتی بیوتیک ها سبب مقاوم شدن باکتری های نوظهور شده است بنابراین دستیابی به دانش چگونگی اثربخشی نانو ذرات در مقابله با باکتری ها امری ضروری شده است.

محققان نانوذرات هایی با اندازه مشابه (۱۰۰ nm) اما با اشکال مختلف (کروی ، شش ضلعی و…) را مورد آزمایش قرار دادند تا دریابند کدام شکل در تخریب باکتری ها موثر تر است.

ادامه این مطلب را در این لینک بخوانیم:

نابودی باکتری ها با نانوذرات طلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا